اصول موفقیت در جلسه آزمون نظام مهندسی

Wiki Article

استخدام حسابدار در تهران

کریم اسلامی ۱۸ تیر ۱۴۰۲، ۰۸:۳۵ خیلی سایت خوبی دارین

سایت ساجار یا سامانه اطلاعات عوامل نظام فنی و اجرایی کشور به منظور دسترسی آسان به اطلاعات شرکت های تایید صلاحیت شده راه اندازی شده است. در این سامانه اطلاعات جامعی از شرکت ها شامل معتبر بودن یا منقضی شدن گواهینامه شرکت، زمینه فعالیت (رشته)، پایه شرکت (رتبه) و .

مدارک لازم برای شرکت در آزمون نظام مهندسی که در دفترچه ثبت­‌نام آزمون نظام مهندسی نیز آورده شده است، شامل:

مدت زمان آزمون شهرسازی: ۱۲۰ دقیقه (هر تست به طور متوسط ۲ دقیقه)

آیا آزمون نظام مهندسی برای همه رشته های مهندسی برگزار می شود؟

احتمال تمدید مجدد کم بوده اما در صورت اعلام، در این مقاله اطلاع رسانی خواهد شد.

بدون داشتن این پروانه، امکان ارجاع کار از سوی سازمان نظام مهندسی به دانش آموختگان ۷ رشته ذیل الذکر در ۱۳ صلاحیت مربوطه، وجود ندارد.

توجه داشته باشید که طبق ماده ۷ آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، فقط مدارکی که به تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشورمان رسیده است، برای دریافت پروانه اشتغال به کار مهندسی، مورد تایید است.

از مهم ترین شرایط ثبت نام آزمون نظام مهندسی، به آخرین مدرک داوطلبان می توان اشاره کرد. بنابراین فارغ التحصیلان رشته های معماری، عمران، تأسیسات مكانیكی، تأسیسات برقی، شهرسازی، نقشه برداری و ترافیك که مدرک شان مورد تایید وزارت علوم باشد می توانند در این آزمون شرکت نمایند.

استعلام مدرک متقاضیانی که مدرک کارشناسی مشاهده منبع پس از مقطع کاردانی کسب کرده اند، چگونه انجام می شود؟

هر استان به تفکیک دارای یک سامانه سینا متعلق به خود بوده که به ارائه خدمات مرتبط با امور نظام مهندسی و موارد مرتبط می پردازد. برای اطلاع از جزئیات بیشتر، به مقاله زیر مراجعه کنید.

با توجه به مصوبات «کمیسیون هم ارزی رشته ها» ، همه دارندگان مدارک تحصیلی کارشناسی ناپیوسته، کارشناسی با عناوینی غیر از «۷ رشته اصلی» که در ابتدای این گفتار ارائه شد و دارندگانی که مدرک دکتری مهندسی بدون داشتن مدرک کارشناسی مرتبط با رشته اصلی دارند، بایستی به منظور آگاهی از امکان دریافت پروانه اشتغال به کار در رشته و صلاحیت مورد نظر، به اداره کل نظام مهندسی ساختمان محل عضویت خود مراجعه کنند.

آزمون نظام مهندسی همان طور که در بالا گفتیم، در پایه ۳ به صورت تستی و سوالات به صورت ۴ گزینه ای است. آزمون در کلیه رشته های ۷ گانه به صورت جزوه باز است.

Report this wiki page